För att skydda en pocket


En lite onödig pryl kanske, men ganska fin blev min prototyp av pocketfodral ändå!

Hej Bloggen!

Kände ett litet pysselsug ikväll och då blev det till slut ett pocketfodral sytt. Har sett lite olika varianter runt om bland olika bloggar, men ett av de första jag såg var hos Mallaching. Mitt fodral är en "prototyp", alltså jag har inte haft något mönster eller beskrivning att tillgå, utan klippt och sytt allt eftersom. Jag var nog lite vimsig i mössan när jag sydde för sidenbanden jag tänkte att jag skulle knyta runt boken hamnade helt fel och funktionen jag tänkt mig fungerar inte alls. Väldigt synd eftersom det var den sista lilla stuvbiten av det randiga tyget som gick åt... men jag får hitta ett annat tyg och göra om och göra rätt! Jag fick iallafall mersmak för detta pyssel så det lär bli några fler!

Nu ska jag ta mig en liten titt bland alla fantastiska bloggar där ute och njuta av känslan att det är fredag imorgon- wiie!

Kram Lullsan


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag tycker pocketfodralet är en supersmart grej. Framför allt tillsammans med en bok att ge bort som present. :-)

2011-04-29 @ 18:10:03
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0