Vårbestyr


Förra årets vimpel får hänga med i år igen! Idag kom den upp i fönstret
på altanen! Härliga vår- välkommen!!!


Vimpeln är sydd i Panduros Tildatyger i blå nyanser.

Hej Bloggen!

Sköna söndagen är här och dagen bjuder liksom gårdagen på härligt vårväder! I fredags trodde jag däremot att jag skulle blåsa bort på väg hem från jobbet.

Helgen har bjudit på utomhuspyssel och alltså inte så mycket annat i pysselväg. Ryggen och låren ger sig till känna idag efter att jag slitit några timmar i vårt gigantiska trädgårdsland igår! Förbereder för att sätta potatis efter påsk. Tanken är sedan att det ska bli mer gräsmatta och mindre trädgårdsland!

Igår blev det en riktigt premiärdag! Årtes första motorcykeltur gick av stapeln på förmiddagen och spättan (läs jag) njöt av farten och naturen! Premiär blev det också för att torka tvätten utomhus och igårkväll tände vi grillen för första gången för i år! Life is good!

Idag kom vimpeln upp i fönstrena ute på altanen. Trädgårsmöblerna är tvättade och dynorna finns lättillgängliga! En god kopp kaffe först och sedan en hög nationella prov att rätta och min eftermiddag är räddad!

På återseende hoppas jag!
Kram Lullsan


Kommentarer
Postat av: Lotten

Åhh vad härligt de låter med utetorkad tvätt! Jag längtar tills våra byggställningar är borta så man kan fixa till lite utomhus här med....

2011-04-10 @ 14:29:25
URL: http://ornnastet.blogspot.com
Postat av: Petra

Vad fint! Vimplar är verkligen ett så enkelt och bra sätt att piffa upp det hemma!

2011-04-12 @ 15:21:15
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com/
Postat av: eddy

tack för dina fina ord=) å vilken snygg vimpel du har gjort! den blir härlig nu när det börjar våras lite därute. kramkram

2011-04-12 @ 21:37:24
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg
Postat av: Rebeccas DIY

Vad härligt att fixa på altanen! Och nu verkar ju värmen faktiskt vara på väg tillbaka, så nu kan du ju fortsätta. Ha en skön helg!

2011-05-05 @ 18:10:49
URL: http://rebeccasdiy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0