Ett tvåkvällsprojekt


Mitt lilla virkprojekt innan det fick sig en tur i tvättmaskinen.


Och efter. Ett perfekt grytunderlägg i finaste tovad ull!

Hej Bloggen!

Idag tovade jag mitt grytunderlägg som jag virkat under två kvällar framför tvn. Var ganska spänd på att se resultatet dels eftersom jag använde ett nytt garn jag aldrig tovat innan och sedan hade jag hittat på mönstret själv!!

Jag virkade en cirkel med fasta maskor där jag ökade på varje varv med 6 maskor jämnt fördelat över varvet. Jag virkade ganska luftigt och ojämnt. Det trollas ju bort när man tovar!! När jag var nöjd med storleken på cirkeln virkade jag ett varv utan ökningar för att sedan minska med 6 maskor på varje varv.

Underlägget blev ganska tjockt efter tovningen så till nästa grytunderlägg jag virkar tror jag det räcker med en enkel cirkel!!

PÅ återseende hoppas jag!
Kram Lullsan

Kommentarer
Postat av: Frk pyssel

Oj så fint! Vilken smart grej!

2011-06-19 @ 21:25:55
URL: http://www.pastill.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0