Virkade burklock


Virkade burklock. Perfekt om man vill piffa en burk med något hemmagjort
inehåll och ge bort!

Hej Bloggen!

Nu vankas snart skördetider och har man som jag en stor trädgård med läckerheter finns det en del att sylta och safta. Först ut blir rabarbern som har växt som ogräs. Hade nog egentligen kunnat skörda massor i helgen, men eftersom vi var på minikryssning till Oslo fanns inte tiden till inkokning och liknande. Men eftersom sambon jobbar hela kommade helgen innebär det att jag kan stå i grytorna och koka saft och marmelad! Oh, vad jag längtar!! Känner mig som en lite gammeldags tant, men det skänker mig en sådan enorm känsla av tillfredställelse attstå med huvudet i grytorna!!

Det brukar ofta vara ganska uppskattat att få en burk marmelad, så jag har varit lite förutseende och virkat små lock att trä på burkarna. Till det rosa har jag använt detta möster. Jag gjorde inte kanten likadant som i mönstret utan gjorde något eget hittepå. Det blev ganska bra tyckte jag! Till det gröna locket utgick jag från popetotroras mönster på bebisfilt. Jag virkade bara de första få varven och så passade det perfekt till en burk! Virkade sedan små hål längst ner så att jag kunde trä genom ett sidenband! Blev väldans nöjd med det gröna måste jag säga!!

Tja, nu återstår det bara att fylla själva glasburkarna med något gott!!

På återseende hoppas jag!
Kram Lullsan

Kommentarer
Postat av: Anna

Underbara pyssliga Louise! Så fina, speciellt den med rosetten, så sött! Du får kanske ta och lära mig hur man virkar :) Kram

2011-05-17 @ 16:34:42
Postat av: Petra

Wow, wow, wow Så himla fina!! Och vad kul att det var mönstret du hittade hos mig som var utgångspunkten! Såna där måste jag göra ett par. Perfekt present ju, och bara fylla med nåt smarrigt man gjort. :-)

2011-05-17 @ 20:57:23
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0