Surdeg





Hej Bloggen!

Såhär i påsklovstider fick jag lust att baka lite bröd. Har länge velat baka med surdeg, men jag har inte riktigt satt mig in i denna degiga vetenskap. Tycker det verkar så klurigt att hålla på att mata och pyssla om surdegen och blir inte riktigt klok på vad man gör med den under de månader det lätt kan gå mellan brödbaken. Någon där ute som vet?

Nu har det iallafall kommit en nyhet i kyldisken för alla oss som vill baka men inte orkar med allt pyssel; surdeg på burk! Fanns i två varianter och kostade lite över tjugan, perfekt tyckte jag! Brödet blev smarrigt och några skivor slank ner tidigare till middagssoppan!

På återseende hoppas jag!!
Kram Lullsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0