Äppelchips

 
God söndag på er!
 
I äppelskördartider letar jag inspiration till vad jag ska göra med all frukt här hemma. I bloggvärlden snubblade jag över äppelchips och tänkte att det var något att prova! Jag har storslagna planer för mina chips som blev vannsinnigt goda. Nu är det bara att hoppas att jag kan klara mig från att gå och småäta av chipsen här i eftermiddag!
 
Här kommer receptet som jag använde mig av
 
1,5 dl socker
2 dl vatten
saften från 2 citroner
3 små äpplen
 
Blanda socker, vatten och citronsaft och låt det koka upp. Ta från plattan. Ta bort kärnhuset på äpplena och skiva dem tunnt. Blanda i äppleskivorna i lagen och låt dra i ca 30 minuter.
 
Lägg ut skivorna på en plåt med bakplåtspapper och torka i ugnen i 80grader i ca 4 timmar.
 
På återseende
Kram Lullsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0