Virkad babyfilt

 
 
Den har varit färdig i några veckor men bara inte hamnat här på bloggen! Första färdigstälda alstret till vårt eget lilla barn. Jag har ju virkat till andras barn tidigare, men det var något visst med att virka till sig själv! Längtan känns lite lättare att hantera på något sätt! Nu är filten vikt och ligger tillsammans med lite annat innhandlat och väntar på att februari ska komma och bebisen med!
 
Höstlov innebär som vanligt lite mer tid framför symaskinen och orken på kvällarna är lite bättre så det blir lite virkat med!! Härligt som bara den!!
 
På återseende!
Kram Lullsan

Kommentarer
Postat av: Caroline G

Gud så fin!! Synd jag inte såg den igår!

2012-11-02 @ 13:28:30
Postat av: Jennie

Så himlans fina grejor du gör :) Bebisen kommer ligga fint i den där! Tack för peppen, känns gött att ha bestämt sig, nu ska jag bara köra järnet! Du får njuta av bebben som kommer först, sen när tiden känns rätt kan du ta tag i kilona som kommer med graviditeten :) Har du tur så försvinner ju dessutom iallafall ett gäng av dem i samband med amningen! Kram

2013-01-02 @ 10:49:41
URL: http://skattkistan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men så fint!! Vad är det för garn? Vill virka något liknande till systerdottern som ska komma...

Svar: Vad roligt att du gillade den!! Den är virkad i bomullsgarnet från stoff och stil. Har du ingen stoff och stil funkar nog vilket bomullsgarn som helst!! Bara att anpassa virknålen efter garnet!!
Made by Lullsan

2013-04-14 @ 09:34:57
Postat av: em

Hej! Vet ej hur aktiv du är på den här bloggen men jag hittade och blev förtjust i den här filten! Vart har du fått mönstret i från? jag skulle väldigt gärna vilja virka en liknande!

mvh Em

Svar: Hej! Vad roligt att du tyckte om filten! Det finns inget riktigt mönster, men den är superenkel att göra och bara att virka med stolpar, fram och tillbaka, fram och tillbaka! Börja med att lägga upp luftmaskor så bred som du vill ha filten och sedan virkar du bara på tills du är nöjd! Blommorna kommer jag inte ihåg var jag hittat mönstret. Finns massor av blommönster som påminner om varandra så googla ett blommönster du gillar!! Lycka till!
Made by Lullsan

2013-08-26 @ 21:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0