Ädelostbiff

Veckans nya den här veckan var en superenkel och jättegod rätt från arla. På ca en halvtimme hade man en rykande god gryta ångande på bordet! Tyvärr var jag så hungrig att jag glömde bort att fota, men klicka er in på arlas hemsida för en bild. Receptet kommer här iallafall!
 
400 g rostbiff
1 gul lök
100g ädelost
2 dl creme fraiche
½ dl vatten
100 g frysta haricots verts
salt och peppar
 
Gör så här
Skär köttet i strimlor. Skala och klyfta löken. Stek köttet och löken i lite smör. Smula över osten. Rör ner creme fraiche, vatten ocj bönor och låt det bli varmt. Smaka av med salt och peppar. Servera med kokt ris.
 
På återseende hoppas jag!
Kram Lullsan
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Hahaha! Härligt med en bloggare som glömmer fota. Här hemma håller resten av familjen på att bli galna på mig eftersom att maten alltid ska fotas och fixas med innan man får äta den. :)

2012-09-18 @ 13:25:45
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0