Inte makaroner iallafall


Mmm... ljuvliga macroner, makrones eller macroones. Stavningen till
detta delikata lilla bakverk är många men vad gör väl det när de smakar
underbart gott!! Skålen kommer från Jelly Bean.

Hej Bloggen!

Årets näst sista dag är här och imorgon blir det festligheter! Jag har för första gången bakat macroner som jag tänkte vi kunde ha till kaffet imorgon! Efter att ha surfat runt och kollat lite olika recept valde jag till sist ett hos kalasgott, här ,istället för Xanté tog jag rivet skal av en apelsin och det smakade också riktigt bra!! Lite gul karamellfärg gav kakorna en fin färg!! Kommer absolut baka dessa igen!!

På pysselfronten är det lugnt. Försöker sticka färdigt min raggsockor men det känns inte jätteinspirerande måste jag säga. Planerar ett besök på stoff och stil på måndag och det är nästan så att jag kan längta dit. Har nämligen massor av sömnadskli i fingrarna!

Gott nytt år på er!
Kram Lullsan



Kommentarer
Postat av: Elle

Hej vännen!

Tack för en supernyårshelg! A bara öser beröm över våran mat;) visst blev d lyckat! Alltid så kul att ses å V bara älskar att vara med dej! Nu är d sängen som gäller, trött efter bilresan och all uppackning, ha alltid på tok för mkt med oss, som tur är är A inte ett dugg bättre så han förstår dilemmat! Kramar

2011-01-02 @ 22:40:31
Postat av: Petra

Åh, det där måste jag testa! Jag har ännu inte smakat såna där men det är ju ett himla snack om dom överallt. :-)

Måste ju se om dom är så goda som alla säger.

2011-01-07 @ 22:13:55
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0