På jakt efter "the tapet"

Godkväll Bloggen!

Tänk så fort en ledig dag går! Men lite nytta har man fått gjort ändå! Började morgonen med att skotta en gång runt halva huset och ställa fram stegen. Sedan åkte sambon och jag till lilla staden för att kika på tapet. Oh my... säger jag bara... så många fina tapeter det finns. Valet blir nog en från Casadeco. Lagom romantisk och blommig för att passa i vårt sovrum! Spännande, spännande... vi får se om vi får fixat lite i sovrummet efter helgerna här!

När vi kom hem från inspirationsrundan hade vi fått ett nytt och fint skorstensskydd monterat. Så nu slipper vi rensa skorstenen på pinnar och annat kraffs som fåglarna släpper ner.

Nu i eftermiddag har vi kattsäkrat och klätt granen. En svag doft av julgran ligger i huset och det doftar verkligen gott!

Ikväll blir det tv-mys och sista delen av Morden i Sandhamn.
På återseende hoppas jag!

Kram Lullsan


Kommentarer
Postat av: Jo

Hej! Vad roligt att du kikade in hos mig! Jag gillade dina hjärtan jättemycket! Vad har du för mellanlägg i dem som skyddar mot värmen?

2010-12-22 @ 22:58:30
URL: http://frkp.blogspot.com
Postat av: Louise

Hej! Vad kul att du tyckte om hjärtegrytlapparna! Jag använder ett mellanlägg från stoff och stil som har aluminiumfolie på ena sidan. Sedan lägger man två bitar i mitten av grytlappen som ligger "folie mot folie". Det skyddar bra mot värmen från heta kastruller! God Jul! /Louise

2010-12-23 @ 20:23:00
URL: http://madebylullsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0