Tovade tomtar


Tovade tomtar som flyttat in i köket.

God eftermiddag!

Idag bjuder jag på en bild av förra årets julpyssel. Tovade ett par tomtar då som jag tyckte blev väldigt söta. Jag är inte mycket för tomtar annars, men de här är precis lagom tycker jag och pryder tavellisten i köket och sprider lite julkänsla! Jag har fortfarande ull kvar, och tovningsnålar, men än har det inte blivit fler tovade! Kanske får jag ett ryck och tovar några fler till nästa år!

I år har jag köpt en ställning i trä från panduro som jag ska limma ihop och måla. Jag tycker den påminner om en sådan gammal julprydnad där man trycker på äpplen i ändarna, och det tycker jag är väldigt fint. Vi får se vad det blir av mitt julpyssel. Kanske hinner jag pyssla lite i helgen, mellan julkonsert, storstädning och glöggmys! Visar hur som helst lite bilder när det hela är klart!

Nu blir det snart lite middag här hemma. På menyn står klassiska rårakor, knaperstekt bacon eller keso chili och lingonsylt. Hoppas det ska smaka smaskens. Det var länge sedan jag gjorde rårakor så vi får se hur de blir!

På återseende hoppas jag!
Kram Lullsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0