Mycket Leila

Hej Bloggen!

Att kunna blogga på förmiddagen kan ju egentligen bara betyda en sak... SPORTLOV!!! Vad jag är glad att kocksen var så väldigt dyr, då för länge sedan, så skolorna stängde en vecka i februari för att spara pengar och att detta lov levt vidare till våra dagar!

Idag blir det ett Leila-inspirerat inlägg. Hennes Jättegoda kolasnittar gräddas i ugnen i detta nu. Tänkte skära dem i jätte-jätte tunna pinnar för att ha till en dessert på lördag. Gott med ngt knaprigt till en kula sorbet!

Har alltid varit väldigt förtjust i hennes, vi pratar fortfrande Leila, förkläden. Speciellt det hon har på framsidan av a piece of cake. I somras hittade jag det på nätet och blev sååå glad, enda tills jag såg priset. Då blev jag snål och tyckte att typ 500 för ett förkläde jag kommer glömma ta på mig de flesta av årets dagar, var på tok för mycket pengar. Så jag har finurlat och tillslut kom jag på hur jag kunde sy ett liknande förkläde. Och jag blev ganska nöjd med mitt påhitt. Trots det ligger det fint ihopvikt i köksskåpet de flesta av årets dagar!



Nu ska jag fortsätta att göra ingenting i väntan på en fin vän som kommer på besök idag!

På återseede!
Kram Louise

Kommentarer
Postat av: Petra

Men åh, så fint!! har du sytt det?! Jag har också tänkt på att Leila har så fint förkläde på boken men inte slog mig tanken att jag kunde sy ett eget. :-) Verkligen fint!

2011-02-23 @ 14:59:32
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com/
Postat av: Petra

Hej du!

Tyget som du undrade över är köpt på znokdesign.se.

2011-02-23 @ 21:01:08
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com/
Postat av: Evasleva

Superfint förkläde! Bra jobbat att få ihop ett själv som funkar och ser så bra ut!

2011-02-24 @ 21:27:50
URL: http://evaslevapysslar.blogspot.com
Postat av: Stina / Sagolikt Pyssel

Åh! Vad fint! Hur gjorde du det? Jag har typ jämt förkläde på mig - när jag målar, syr, lagar mat. Skulle vilja ha några nya och snyggare så man ser lite... snyggare ut. :-D

Kram!!

2011-03-27 @ 21:14:43
URL: http://www.stinaglaas.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hej! Jätte fint förkläde!!! Har du något mönster?

Svar: Vad roligt att du gillade mitt förkläde! Nej, det finns inget mönster utan det är sytt på känn. Förklädet är en stor fyrkant som är lite smalare upptill.. Sedan knyter man med banden som korsas i ryggen. Förklädet kan man ha som vanligt "runt midjan- förkläde" också. Hoppas du försåt min lite luddiga instruktion!!
Made by Lullsan

2013-11-17 @ 17:11:06
Postat av: Johanna

Hahaa tack!!! Jag förstod :)

2013-11-17 @ 22:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0