Ääääntligen!!





I söndags virkade jag sista maskorna och fäste trådarna på min Pellerin (eller poncho, som jag säger) som jag hållt på med under ganska många kvällar. Mönstret är från ett nummer av Kreativ stickning som jag har haft i många år. Jag visste ju inte om jag skulle orka hålla ut hela vägen och få den klar eftersom jag är ganska otålig och vill ha klart allt med en gång, så därför valde jag ett lite billigare hobbygarn från Stoff och Stil.

Nu är jag sjukt nöjd att jag virkade klart den och att den faktiskt går att använda! Dessutom klarade jag av att virka muschkant och picoter, något jag aldrig trodde jag skulle klara av!

Nu får jag nog ta min pellerin över axlara och sätta mig på altanen en stund!

Kram Lullsan

Kommentarer
Postat av: Jo

Vad härligt att avsluta ett sådant projekt! :D Den ser väldigt mysig ut, hoppas att den var det när du satt på altanen! :)

2011-07-20 @ 19:35:05
URL: http://frkp.blogspot.com
Postat av: Petra

Härligt! Det är alltid en sån lycka (och lite saknad) när man avslutar ett långdraget projekt. :-)

2011-07-23 @ 14:54:12
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com/
Postat av: Alexandra - Pysselmaniker

Grattis till färdigställandet! Smart av dig att köpa ett lite billigare garn. Det verkar som du var duktig och köpte tillräckligt mycket garn! Jag köpte för ca 4 år sedan på mig många garnnystan som skulle gå till en poncho. Garnet räckte förstås, men inte till alla virkade blommor som skulle vara längst ner! Fast jag blev sjukt nöjd med resultatet då jag istället blandade ut med en annan grön nyans längst ner =)

2011-07-30 @ 23:54:44
URL: http://pysselmani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0