En liten elefant 2.0







Hej Bloggen!

Några kanske minns elefanten jag virkade i vintras och som jag hade stora planer för. Jag hade tänkt att elefanten skulle få lite kompisar i form av andra savanndjur och tillsammans skulle de sitta i en mobil.

Nu hittade jag inga andra bra mönster till de där kompisarna eftersom det är ganska viktigt att de är någorlunda exakta i storlek för att det ska bli balans i mobilen. Så den där lilla elefanten har suttit på min symaskin och väntat på att jag skulle göra något med den!

Så för några veckor sedan kom jag på att jag kunde sy fast den på en virkad snuttefilt. Så då virkade jag en rektangel och sydde sedan fast huvudet i ena hörnan. Nu är den iallafall klar och får ligga till sig i väntan på att någon kompisbebbe tittar ut!

På återseende hoppas jag!
Kram Lullsan

Kommentarer
Postat av: hönapöna

hej...

roligt att hitta till din blogg, vad mycket fint du gör! Gillar speciellt ljuslyktorna i ett inlägg längre ner. Ha det gott... kram åsa

2011-07-30 @ 17:37:13
URL: http://hnapna.blogspot.com
Postat av: Lina

Riktigt riktigt fin, du är ett proffs! Kramar

2011-07-31 @ 22:19:29
Postat av: Myssel

Vilken fin elefant! Gosig snutte. Är nog lätt att greppa för små bebishänder.

2011-08-03 @ 21:48:26
URL: http://myssel.blogspot.com
Postat av: Frk pyssel

så otroligt fin!!! Sötaste jag sett på länge faktiskt :-)

2011-08-04 @ 23:14:51
URL: http://www.pastill.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0