En regnig söndag




Är man inte snabb i vändningarna tar någon annan ens plats...

Hej Bloggen!

Idag behövde jag lite mer plats till ett lite större syprojekt och flyttade därför ut på altanen. Med hjälp av förlängningsslad från garaget kunde jag sitta och sy i godan ro medan regnet smattrade mot taket! Riktigt mysigt!!
Jag har varit himlans nervös inför sömnaden och har därför dragit ut på det i månader... Men idag hade jag tillräckligt med mod för att våga mig på att sy ett nytt tak till hammocken!! Det var ganska så trixit att manövrera det grova, tunga tyget men resultatet blev ganska bra tycker jag!! Nu ska vi inhandla lite nya dynor så att man kan ligga skönt där och gunga och läsa en bra bok! Sedan återstår det bara att solen ska visa sig också!!


Hammocken utan det smutsvita, plastiga och trasiga taket...


Hammock, nu med nytt tak som kommer skydda mot solens skarpa strålar...

Kram Lullsan

Kommentarer
Postat av: Jo

Vad kaxigt att sy ett hammocktak! Bra gjort!



Jag känner igen det där med att platserna blir upptagna. De små raringarna är överallt! :)

2011-07-17 @ 21:54:51
URL: http://frkp.blogspot.com
Postat av: Alexandra - Pysselmaniker

Vilket roligt syprojekt! Kul att flytta ut symaskinen utomhus (se till att ha en extra sittdyna nästa gång, då kan man lyckas muta sig till att behålla sin plats)

2011-07-20 @ 10:23:31
URL: http://pysselmani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0