Dagens "skörd"


Stort keramikfat i vitt...


...med stämplade hjärtan längs kanten,


2 runda ljusfat


och fyra vita hjärtansljusfat!

God kväll Bloggen!

Nyss hemkommen från keramikkursen och ovanstående fick följa med hem idag! Det är alltid lika spännande när ugnarna töms och man får se om ens små konstverk överlevt de varma graderna! Är så himla nöjd med mina saker ovan. Lite sneda kanske, men än är jag ju ingen profskeramiker! Tyvärr hade det blivit en liten spricka i fatet. Men den ska inte påverka bruket utan fatet kommer hålla diskning och användning! Tänk er själva en god sallad serverad på det där fatet... :0) Eftersom det återstår ynka tre gånger av kursen börjar jag känna mig lite smått stressad. Det finns ju så mycket jag vill göra! Jag har gjort ett likadat fat som ovan som jag hoppas ska klara sig genom skröjing utan att spricka!

Nu ska jag ägna mig lite åt en virkning här tror jag!

På återseende hoppas jag!
Kram Lullsan

Kommentarer
Postat av: fröken pyssel

Men åååh så fint! Fatet är helt underbart! Jag ska på keramikkurs om 3 veckor. Fast det är bara ca 4 h tror jag, vet inte om man hinner så mycket, men jag längtar massor! Har du några tips? Jag tänkte ta med mig en virkad duk och göra något kul :-)

2011-03-14 @ 22:22:10
URL: http://pysselmama.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0