Men, vad hände nu?!


Har nog aldrig varit med om trassel likt det här tidigare...

God kväll bloggen!

Ägnar andra kvällen i rad (!) åt att försöka reda ut garnhärvan på bilden ovan. Köpte ett Mark & Kattens lingarn i måndags och jag får väl erkäna att jag gjorde ett rookiemisstag att börja virka direkt. Garnet var tvinnat i en jättefin snurra och inte riktigt ett nystan och efter fem minuter såg garnet ut som ovan! Hur i bidde det så?! Vad gjorde jag för fel!? Himlans störigt när allt man vill är att virka och inte lägga timmar, jo ni läste rätt, TIMMAR, på att reda ut... Nu har jag fått lite hjälp av sambon som erbjöd sin tjänst. Han tyckte det såg ut som fiskelinatrassel och det är hna tydligen grym på att reda ut, så nu är han i full gång! I väntan på att nystanet blir klart får jag tänka på hur fin min disktrasa kommer bli... någon gång!!

På återseende hoppas jag!
Kram Lullsan

Kommentarer
Postat av: Stina / Sagolikt Pyssel

Haha!! Förlåt, men det är lite roligt att i båda lägger ner timmar på något som sen ska bli en disktrasa! :-D



Men jag vet hur kul det kan vara:

http://stinaglaas.blogspot.com/2010/02/vi-gor-fint-for-alla-hjartans-dag-enkel.html



Det var 4 sytrådar á ca 4 meter var som tasslade ihop sig rejält. :-S

2011-05-26 @ 12:59:19
URL: http://www.stinaglaas.blogspot.com
Postat av: Stina / Sagolikt Pyssel

De tRasslade ihop sig. :-) (Förbaskade r-tangent.)

2011-05-26 @ 13:00:02
URL: http://www.stinaglaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0