Vart tog våren vägen?!

Att behöva gå ner i pannrummet och sätta på elemeten igen är inte ok. Det kändes riktigt uselt, men jag stod helt enkelt inte ut längre. Det var alldeles för ruggigt här hemma. Det där bakslaget "alla" pratat om kom med besked, för hua så kallt det har varit. Tur att de som kan lovat att värmen ska komma tillbaka till oss redan till helgen. Men den lite kylslagna väderleken passar ju bra när jag idag tänkte blogga om mina pulsvärmare. Jag har bara virkat fasta maskor fram och tillbaka och när de var lagom breda virkade jag ihop dem och avslutade med en liten "luftmask-spets". Blev ganska nöjd tills jag upptäckte att pulsvärmare nr 2 var 5 maskor kortare... Ja så går det ibland när man inte går efter mönster eller inte skriver ner hur man gjort...



På återseende hoppas jag!
Kram Lullsan


Kommentarer
Postat av: Stina / Sagolikt Pyssel

Ja, så kan det gå! Men fina ser de ut att ha blivit. :-)



Vad kul att du vill vara med igen på pysselstafetten! :-D Skriver upp dig bums med detsamma! :-)



Och jag är skyldig dig ett tack för beskrivningen på förklädet som du gav mig för jättelänge sen. Tack! :-) Du skulle ju kunna göra en sån beskrivning också!! :-D



Och så tycker jag att dina listor lät bra. Det är ju att stryka sakerna som är belöningen för det hårda arbetet! Om jag tex skurat toaletterna och min sambo stryker det på listan blir jag skitsur. Haha!!



Jag höra av mig lite längre fram om pysselstafetten, när vi blivit några fler. :-)

2011-05-04 @ 19:33:38
URL: http://www.stinaglaas.blogspot.com
Postat av: Petra

Ja, man kan verkligen undra var våren tog vägen! Det var ju nästan sommar kändes det som, och nu är det typ vinter igen. Fy!

2011-05-04 @ 21:44:19
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0