I vår trädgård just nu



Plommonträdet har börjat blomma!!



Och det kan inte vara många dagar kvar innan äppleträden också står i full blom!

Hej Bloggen!

Med anledning av förra inägget tog jag med kameran ut i trädgården för att föreviga spirandet där ute. För oj vad det växer just nu!

 Solen skiner från en klarblå himmel och det är hur varmt och skönt som helst! Förstår inte vart dagen tagit vägen, men det är ju en ledig dag imorgon med! Som tur är har de väderkunniga lovat fint väder även imorgon och då gott folk ska jag pyssla med det här:



 

För det är tyvärr inte bara tulpaner och fruktträd som blommar och växer nu. Ogräs verkar också trivas och frodas i värmen! I trädgårdslandet (som är gigantiskt och som vi inte vill ha kvar) växer det som bara den. Här har vi fått tipset att försöka kväva elendet med en mörk presenning. Det har vi försökt men eftersom det blåste halv orkan eller liknande igår var vi tvugna att hämta in den. Det förklarar brädorna som ligger kvar i landet!! Är det någon annan kunnig där ute som har ett bra tips för att ta död på ogräs? Förhoppningsvis får vi bort en del ogräs i år så att vi kan så gräs till hösten! För då kan jag få till ordentliga odlingsbäddar nästa år och som jag ska odla och så då!!!

På återseende hoppas jag!
Kram Lullsan

Kommentarer
Postat av: frk pyssel

Äppelblom är ju så otroligt vackert! Finfina foton!

2012-05-03 @ 16:03:19
URL: http://pastill.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0