Hur ska jag NU hinna pyssla?



En av de många fördelar med att undervisa tonåringar i svenska är att man får läsa hur mycket härliga ungdomsböcker man bara hinner med. Nåja, det får ju vem som helst göra och man behöver inte vara svensklärare för att läsa ungdomsböcker. MEN, jag får ju diskutera härligheterna med mina elever och det är fantastiskt kul!

I måndags var vi inbjudna till bokinspiration på det lokala biblioteket och jag och de flesta av mina elever var helnöjda och gick därifrån med ett antal titlar på "vill läsa listan". Jag lånade med mig ett en hel hög böcker och nu är pendlingen räddad en tid framöver.

Boken på bilden är jag möjligen sist ut att läsa men vad gör väl det?! Den är vannsinnigt spännande och riktigt svår att lägga ifrån sig. Att det dessutom är första delen i en triologi gör ju inte saken sämre! Så om man är sugen på spänning, mörka övernaturliga krafter (där jag hoppas det goda ska vinna...) och ungdomsliv är det här boken med stort B. Och det gäller alla, med eller utan elever!!

Kram Lullsan

Kommentarer
Postat av: Mary

Hejsan! Kul att du tyckte om mitt "glassinlägg". Mmitt tips är antingen att göra egna "glassrån" men då behöver man en sådan lagg, som det kallas. Annars brukar jag servera i coctailglas eller champagneglas. Servera inte bara glssen i kulor i en vanlig skål. Vill du piffa och leka lite med hela "coctail-idén" kan du ju gnida kanten av coctailglaset med citronjuuice/vatten och sen doppa i socker. Spara lite hasselnötter och strö på toppen av glassen när du servar den, ser det finare ut! Hoppas mina småtips hjälper lite, om inte annat för att kikca igång din egen fantasi! kram Mary

2012-05-09 @ 21:24:47
URL: http://madebymaryblogg.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej syster! Jag läste ut cirkeln i förrgår och började läsa eld igår... :) Så du behöver INTE köpa eld utan bara överta den av mig! :)

2012-05-10 @ 11:52:44
Postat av: maria syr och så vidare

Det där dilemmat känner jag igen. Börjar jag läsa en bok så får jag inte mycket gjort innan den är utläst. Tack för gratulation och kommentar, jag kan berätta att det inte var så farligt kliva över till vuxensidan, så du behöver inte oroa dig :) Det var snarare riktigt trevligt! Och tant, ja det är ju en fantastiskt fin titel som för mig handlar om skinn på näsan och erfarenhet av livet!

2012-05-12 @ 10:25:11
URL: http://mariasyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0