Två gånger Leila Lindholm


Leila Lindholm är en favorit här hemma och ofta hämtar jag inspiration från hennes härliga kokböcker, program och tidningar! Hennes fyra kokböcker pryder tavellisten i köket och påminner om goda middagar!

God eftermiddag!

I detta nu står två portionsformar med Leilas Björnbärsroyal i ugnen och en gudomlig doft börjar sprida sig i köket! Denna torsdag blir det Leilas "skötsigsjälvkyckling" med ugnsrostad potatis, palsternacka och jordärtskocka och en god yoghurtsås. Till det kanske det kan bli ett gott glas rött. Till efterrätt blir det ovan nämnda paj! Man får minsann festa till det lite så här en torsdag när både jag och sambon varit lediga!

Dagen har gått i en rasande fart men en del har vi hunnit med! Äntligen har allt kommit på plats i köket och pelargonerna har fått ge plats åt nya krukor med murgöna.

Nu ska jag ägna mig åt några elevtexter som jag behöver rätta! Man kan ju inte bara slöa är man har lov!!

Kram Lullsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0