Inte så mycket LCHF


Ett superduperenkelt bröd att baka. Bara att blanda ihop och låta jäsa länge
för att sedan grädda i en väldigt varm ugn. Gott är det också!

Godkväll Bloggen!

Jag tänkte tipsa om ett väldigt gott bröd som går lätt och smidigt att baka! Perfekt tillbehör till en vintrig soppa! Blev bjuden på brödet hemma hos en vän och jag var helt övertygad om att hon varit på något bageri och köpt stenugnsbakat bröd!! Men det hade hon inte!! Här kommer receptet:

3g jäst
3 dl kallt vatten
1,5 tsk salt
6-7 dl vetemjöl special

Blanda jästen med vattnet. Tillsätt salt och mjölet. Blanda degen väl, gärna i maskin. Låt degen jäsa i kylen minst 8 timmar. Stjälp upp degen på mjölat bakbord och forma till ett bröd. Knåda INTE degen!! Flytta över degen till en varm plåt och strö över lite mjöl. Grädda längst ner i ugnen i 275 grader i ca 30 minuter.

Nu blir det lite fika här och en stund vid symaskinen i väntan på att roliga Solsidan dyker upp i rutan ikväll! Har höga förväntningar på säsong 2!!!

På återseende hoppas jag!
Kram Lullsan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Vad trevligt att du hittade min blogg så jag hittade din! Jättekul att du vill vara med på Pysselstafetten!

/Stina

2011-01-16 @ 22:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0