Äppel, päppel


Ett av våra två äppelträd lite tidigare ikväll. Mycket frukt har tyvärr fallit tidigare, ruttnat och därför hamnat i trädgårdstunnan.




Köket fick för en stund fungera som musteri...


... och nu står nypressad äpplejuice i frysboxen.

Hej Bloggen!

Är så himla nöjd med min väldigt produktiva söndag! Har hunnit med bakning, elementmålning, kompisträff och bebisbus, långkok till middag och sist men inte minst var jag ute och plockade äpplen som jag körde i min väldigt fina juicepress.

Förra året fick vi massor av äpplen och då lånade jag svärmors juicepress och äpplejuicen gjorde succé! På nyårsafton blandade vi urgoda äpplemartini till fördrink med juicen. Juicen är perfekt att frysa i petflaskor och så är det bara att ta fram när man vill ha juice till frukost eller om man vill blanda en drink!

Nu ska jag kika lite på idol och virka en maska eller två!
På återseende hoppas jag!
Kram Lullsan

Kommentarer
Postat av: mia

Mums!



Mia :)

2011-09-19 @ 11:59:15
URL: http://kiiromi.se
Postat av: Mia

Det måste jag göra nästa år. För även om barnen gillar äppelmos kan det vara kul att varva med juice.



Vilka söta innerskor du gjort kan behövas nu när kylan börjar komma.



2011-09-19 @ 22:50:50
URL: http://mia-kinoko.blogspot.com
Postat av: Jo

Hmm.. man kan göra must med en juicepress alltså? Undrar om det funkar med en råsaftscentrifug också?

Smart tips det där med att frysa in juicen, då kan man ju spara den länge! (Vi har fem äppelträd och älgarna har inte käkat upp alla, så vi kommer att kunna göra lite saker med äpplena iaf!)

Tack för bra tips!

2011-09-20 @ 23:25:25
URL: http://frkp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0