Julgodis 2012

 
Hej Bloggen!
 
Förra helgen bakades det och kokades det godsaker här hemma! Förutom den obligatoriska knäcken testade jag för första gången att göra Rocky Road. Hur enkelt som helst och så vansinnigt gott! Burken är nästintill tom så i köksskåpen ligger ingredienser till ännu en sats som får blandas till i veckan som kommer!
 
Jag testade också att göra polkakola! Riktigt smarrig blev den och här kommer receptet!
 
2,5 dl mildas vaniljvisp
2 dl socker
2 dl sirap
50g smör eller margarin
 
ca 1 dl krossade polkagrisar
 
Blanda vaniljvispen, socker, sirap och smör i en gryta. Koka tills smeten når 120 grader eller tills du kan göra kulprovet. Häll upp i en form ca 20x20 cm som du klätt med bakplåtspapper. Strössla de krossade polkagrisarna över kolan. Ställ i kylen att stelna. Skär i lagom stora bitar.
 
Nu går jag in på terminens slutspurt och endast fyra dagar återstår innan jag tar ett välbehövligt jullov!! Tjoho så skönt!!
 
Kram Lullsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0