Tjuckåkolääääde


Ingen wow-bild, men av följande ingredienser kan du göra en smarrig efterrätt!

Hej Bloggen!

För lite drygt en månad sedan hade vi några vänner på middag och de mumsade mat enligt GI. Vad bjuder man på då?!! tänkte jag. I vår familj är vi allätare, dvs något husmansrecept då, ett viktväktarrecept då, och nu då också ett GI-recept (eller LCHF som typ är samma princip fast ändå inte... inte helt lätt att hålla koll på alla dieter)

Nåja, för att komma till saken snubblade jag över ett kanonersrecept på chokladmousse som passar LCHFare och Giare och såklart alla vi andra. Ursprungsreceptet hittade jag hos matplatsen men jag ändrade lite och tog bort kaffet som stod med, så här kommer mitt recept:

Du behöver:

100g mörk choklad
2 äggulor
2,5 dl vispgrädde

Gör så här:

Smält chokladen i micron eller i vattenbad. Låt svalna något.

Vispa grädden, men inte för hårt!!

Lägg gulorna i en skål och rör i chokladen lite i taget.

Vänd ner grädden i chokladsmeten och häll upp i glas eller skålar och ställ kallt till servering, minst 45 minuter


Nu blir det fruktsallad framför Sveriges mästerkock som börjar alldeles strax! Och när fruktsalladen är slut blir det till att virka vidare på koftan (Jag vet, jag är ingen turbovirkare direkt...)



Kommentarer
Postat av: Frk pyssel

Låter jättegott! :-)

2012-02-17 @ 15:41:39
URL: http://www.pastill.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0