Pluras lammgryta

Hej Bloggen!

Ger blogg.se-appen en ny chans. Vi har inte riktigt varit vänner vi två, så vi får väl se hur det blir med det här inlägget!!

Lördag idag och två dagar kvar till BF! Vi ska alldeles strax hugga in på dagens middag som blir Pluras lammgryta! Den har stått och småputtrat hela eftermiddagen och förhoppningsvis kommer den smaka mumma! Massa gottigheter i grytan så förväntningarna är höga! Det enda som saknas är ett gott rött i glaset, men det får vänta ett tag till!!

Till mellon ikväll har jag gjort chokladpudding! Blev så sugen på det innan och jag har världens bästa recept så det var bara att svänga ihop!! Mycket godare än pulvervarianten tycker jag och tittar man på ingredienserna känns det inte så fasligt onyttigt heller :) Om du också vill göra egen chokladpudding kommer receptet här:

4portioner

6 dl mjölk
5 msk maizena majsstärkelse
4 msk kakao
5 msk strösocker
1 msk vaniljsocker

Blanda allt utom vaniljsockret i en kastrull med en visp. Låt koka upp under vispning så att det inte bränner i botten. Sjud i ca 2 minuter.

Ta bort från plattan och låt chokladpuddingen svalna lite innan du har i vaniljsockret. Häll i en skål eller i portionsformar. Ett tips är att lägga plastfolie som ett skinn på puddingen så slipper man skinnet när den svalnar. Låt stå kallt i ca 4 timmar!

På återseende hoppas jag och då hoppas jag också att bebisen valt att titta ut!!!

Kram Lullsan


Kommentarer
Postat av: basebollivet.blogg.se

Lammgryta är ju INTE fel. Mums.

2013-02-20 @ 02:33:24
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Hanna Karlsson

Det låter riktigt gott!

2013-02-20 @ 08:57:37
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0