Äppelmüsli

 
Hej Bloggen!
 
För något år sedan testade jag att göra egen müsli som blev riktigt äcklig! Jag hade inte den inne i ugnen tillräckligt så havregrynen var helt soggiga. Och i receptet skulle man ha jättemycket torkad frukt så den blev alldeles för söt. Ett riktigt blä-försök och sedan dess har vi köpt vår müsli i affären!
 
Har sedan fått smaka hemmagjord müsli som var sååå god och jag har tänkt flera gågnger att jag borde försöka mig på hemmagjord müsli igen och när jag läste om egen müsli här för ett tag sedan tänkte jag att nu får det vara tid!!. Så i söndags letade jag recept. Höftade lite och lade till lite egna ingredienser och resultatet blev riktigt mumsigt!
 
Här kommer receptet:
 
Kaneldoftande müsli med äppelchips
 
1dl vatten
2 msk rapsolja
0,25 dl råsocker
0,5 dl kokos
0,5 dl linfrö
5 dl grynblandning
1 msk kanel
1 sats äppelchips
 
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda vatten, olja och råsocker i en bunke. Rör ner kokos, linfrön, havregryn och kanel och rör runt väl. Strö ut blandningen på en plåt med bakplåtspapper och rosta i ugnen tills blandningen är helt torr, ca 40 minuter. Rör runt flera gånger och passa så att müslin inte bränns.
 
Låt svalna och bryt i äppelchips efter behag. Njut med en god vaniljyoughurt!
 
Kram Lullsan

Kommentarer
Postat av: Malin Nordborg

Testa ta i lite pumpakärnor nästa gång, blir supergott!

2012-10-19 @ 22:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0